عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «سراج 24»:

مولاوردی جای مطالب کذب، لایحه بیمه زنان خانه‌دار را ارائه کند/مسئولان نباید حرفی بزنند که پازل دشمن را تکمیل کنند

لاله افتخاری می گوید:«مولاوردی قانوناً اجازه ندارد از گفته ها و شنیده ها و همچنین منابع غیر موثق آمار و ارقام نادرست و کذب نقل کند.»

 لاله افتخاری، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سراج24 در خصوص اظهارات جنجالی مولاوردی معاون رئیس جمهور و شکایت دادگستری سیستان و بلوچستان از وی، گفت: اعضای دولت طبق قانون موظف اند آمار و ارقامی را که اعلام می کنند از مرکز آمار بگیرند و تنها این مرکز است که مرجع صدور آمار و ارقام می باشد. دولت اجازه ندارد از گفته ها و شنیده ها و همچنین منابع غیر موثق آمار و ارقام نادرست و کذب نقل کند. خانم مولاوردی هم به عنوان معاون آقای روحانی در امور زنان باید این قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دولت به جای جنجال آفرینی و حرکت در زمین دشمن، پرداختن به مسائل مهم و کلیدی کشور است، افزود: دولت باید به مسائلی بپردازد که گره از کار مردم بگشاید و برای مردم، خانواده ها، زنان و دختران کمکی باشد و باری را از روی دوش آنها بردارد.

«دولت باید از مسائلی که جز تولید خوراک تبلیغاتی برای دشمن فایده دیگری ندارد، بپرهیزد. این گونه مطالب جز ایجاد بهانه و دستاویز برای دشمنانی که در عرصه های مختلف از جمله علم و فن آوری، نظامی، صدور انقلاب و مقاومت در منطقه از ما شکست خورده اند و امروز به دنبال بهانه ای هستند تا فشار مضاعف، اتهامات و تحریم های جدید را بر علیه ما برپا کنند، هیچ دستاورد دیگری ندارد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انشاالله که خانم مولاوردی معاون زنان دولت تدبیر و امید، ندانسته و نا آگاهانه چنین مسئله ای مطرح کرده باشند. در هر حال یک مسئول نظام نباید صحبتی کند که پازل دشمن را تکمیل کند. دولت نباید به مسائلی که واقعیت ندارد بپردازد و باید به وظایف بر زمین مانده ای که مربوط به خودشان است را انجام دهند.

افتخاری با بیان اینکه دولت بهتر است لایحه ای برای بیمه زنان خانه دار به مجلس بفرستد، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، باید برای خانم های خانه داری که تخصص دارند و شاید تجربه زیادی هم در عرصه فعالیت اقتصادی داشته اند، اما به خاطر اهمیت رسالتی که برای تربیت نسل آینده بر عهده دارند، از شغل خود گذشته اند و در منزل امور مربوط به خانه و خانواده را رسیدگی می کنند، باید کاری کرد. این بانوان باید از یک پشتوانه مالی و تامین اجتماعی برخوردار باشند.

وی افزود: آمادگی داریم حتی در روزهای باقی مانده مجلس که این نهاد درگیر بودجه سال 95 و برنامه ششم می باشد، اگر لایحه ای از سوی دولت بیاید، حمایت کنیم و آن را به تصویب برسانیم. می دانید که چنین قانونی نیاز به ردیف بودجه دارد و اگر به صورت طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شود، تا زمانی که توسط دولت اجرای آن قبول نشود، به اجرا در نخواهد آمد و فایده ای نخواهد داشت.بهتر است مسئولین در جهت رفع مشکلات خانم ها و توجه به مطالبات آنها عمل کنند، ولی متاسفانه ما چیزی در این زمینه نمی بینیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ماجرای رد صلاحیت و ابطال آرای یکی از کاندیداهای شهر اصفهان، گفت: متاسفانه ابطال آرای یکی از کاندیداهای شهر اصفهان بهانه ای برای تضعیف شورای نگهبان شده است، طبق قانون، شورای نگهبان مرجع بیان و تفسیر قوانین است و می تواند در صورت اثبات عدم صلاحیت یک کاندیدا، حتی پس از رای آوری در مورد رد صلاحیت آن شخص اقدام نماید و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با رسانه ملی روی این موضوع صحه گذاشت. به هرحال همه باید به قانون تمکین کنند و مرجع قانون است.

این استاد دانشگاه در انتها افزود: این نگرانی مردم هم هست که نکند افرادی به مجلس پا بگذارند که بخواهند روی ارزش های نظام و انقلاب پا بگذارند و در زمین دشمن بازی کنند.

اخبار مرتبط

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

وزارت راه و شهرسازی موظف به ثبت معاملات املاک و مستغلات شد

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود